Projektowanie i aranżacja sklepów

PSklepy są miejscami projektowanymi przede wszystkim z myślą o funkcjonalności, jednak w tym przypadku należy rozumieć ją szeroko i dość nietypowo. Przede wszystkim należy w każdym projekcie uwzględnić funkcjonalność okiem pracowników i klientów. A ponieważ wymogi merchandisingu wymuszają zastosowanie pewnych standardowych rozwiązań, często projektanci stają się swego rodzaju mediatorami pomiędzy potrzebami i oczekiwaniami personelu oraz inwestora a klientów sklepu.


Masz pytania? Napisz do nas!

e-mail: sopot@luxinteriors.com.pl

telefon: +48 585 859 999



Prosimy NIE DZWONIĆ z ofertami handlowymi, oferty prosimy WYSYŁAĆ wyłącznie drogą mailową.

Ostatnio zrealizowane projekty

Nazwa:  TOM TAILOR

Adres: Centrum Handlowe Riviera Gdynia

 



Masz pytania? Napisz do nas!

e-mail: sopot@luxinteriors.com.pl

telefon: +48 585 859 999



Prosimy NIE DZWONIĆ z ofertami handlowymi, oferty prosimy WYSYŁAĆ wyłącznie drogą mailową.

Oryginalny sklep wizytówką firmy

projektowanie sklepów

 

Funkcjonalność i ergonomia

Jest rzeczą oczywistą, że projekt sklepu będzie uzależniony w swoim zarysie przede wszystkim od typu asortymentu – inne założenia projektowe wymagane są w przypadku sklepów odzieżowych, spożywczych, sportowych, wielobranżowych itd. Poza tym kluczowe znaczenie ma forma obsługi: zasadnicze różnice widoczne są między sklepami samoobsługowymi a tymi, gdzie swoboda klienta jest ograniczona na rzecz zwiększenia swobody sprzedawców. Poniekąd związane jest to z powierzchnią, choć ta rzutuje przede wszystkim na wyposażenie oraz sposób wykończenia wnętrza, jako że im większa powierzchnia, tym trudniej jest (przede wszystkim ze względu na koszty budowy i eksploatacji) utrzymać elitarny charakter placówki handlowej. Nie jest to jednak wykluczone, ale faktem pozostaje, że synonimem luksusowych sklepów nie są hipermarkety, tylko luksusowe butiki i pasaże handlowe.

W czasie przygotowywania projektów wnętrz sklepowych projektanci muszą pamiętać o zasadach bezpieczeństwa regulowanych przepisami BHP, ppoż, sanitarnymi i nie tylko. Ogólna zasada mówi, że im większy sklep, tym bardziej złożony będzie projekt, przynajmniej pod względem infrastruktury, a więc sieci wod-kan, elektrycznej itd. Przepisy ograniczają oczywiście w pewien sposób swobodę projektantów, ale z drugiej strony właśnie te ogólne ramy nakreślone przez akty normatywne są podstawą do opracowywania najbardziej kreatywnych i prestiżowych wnętrz sklepów i placówek usługowych.

Minimalizm i właściwa ekspozycja

Projektanci sklepów rzadko mogą uciekać się do stosowania akcesoriów i dodatków: zasadniczo sklepy powinny być maksymalnie estetyczne, ale projekty, nawet te najbardziej ekskluzywne, nie mogą być przesadnie dekoracyjne, gdyż mogłoby to utrudnić prawidłową ekspozycje towarów. Między innymi z tego względu w przypadku sklepów udział inwestora w tworzeniu ostatecznego kształtu projektu jest tak ważny – prawidłowo wykonany projekt musi być już spersonalizowany zgodnie ze wskazówkami inwestora co do funkcji poszczególnych obszarów. Rzecz jasna projektant nie czeka na te wytyczne z założonymi rękami, ale razem z inwestorem poszukuje najlepszych rozwiązań dla pojawiających się problemów. To o tyle istotne, że większość sklepów ze względów ekonomicznych powinna mieć jak najmniejszą powierzchnię, ale z drugiej strony konieczne jest przeznaczenie właściwej przestrzeni nie tylko na ekspozycje towarów, ale również na ciągi komunikacyjne, których niewłaściwa przepustowość jest jednym z najczęściej popełnianych błędów dotyczących zarówno sklepów wielkopowierzchniowych, jak i kameralnych butików.

Projektowanie sklepów to dla projektantów wnętrz zadanie bardzo szczególne. O ile bowiem sieci franczyzowe czy sklepy wielkopowierzchniowe mają jeden ogólny szkic projektu narzucony centralnie, o tyle mniejsze sklepy, także luksusowe butiki, wymagają zupełnie innego podejścia do projektowania. Ich klienci szukają nie tylko towarów, ale i przeżyć, a te może zagwarantować właśnie odpowiednia aranżacja powierzchni sklepowej.

Kolory i miejsca – projektowanie jako reklama

Projektowanie sklepów musi odbywać się zgodnie z pewnymi zasadami szeroko rozumianego merchandisingu, choć w przypadku aranżacji wnętrz jeszcze tak się tych zasad nie nazywa. Sprowadza się to do zastosowania kilku podstawowych zasad, czyli odpowiedniej lokalizacji wejść i kas, gablotek lub innych elementów ekspozycji. Druga sprawa to zastosowanie reguł identyfikacji wizualnej – jeśli jakieś już zostały wprowadzone, a także kolorów, które, co udowodnili psychologowie sprzedaży, zwiększają szanse na zamknięcie dnia z lepszym utargiem. Oczywiście projektowanie sklepów nie jest tylko instrumentem, który ocenia się przez pryzmat zysków. Jak wspomnieliśmy, ważne są także emocje, dlatego dziś projekty sklepów muszą zaskakiwać.

Między zaskoczeniem a przewidywalnością

Dla każdego projektanta wnętrz wyzwaniem jest znalezienie punktu równowagi między możliwością zaskakiwania klientów sklepu jego wystrojem, a przewidywalnością, pod którym to pojęciem kryje się łatwość w znalezieniu pożądanego produktu. Kiepski projekt sprawia, że trudniej jest przygotować aranżację, która będzie dla klientów sklepu zrozumiała, a zgubieni w gąszczu alejek klienci nie dokonają zakupów. To właśnie funkcjonalność projektu w ujęciu projektów sklepów.

Jaki sklep da się zaprojektować?

Wbrew pozorom nawet foldery i informacje dla franczyzobiorców pozostawiają pewną swobodę w aranżacji sklepu – niewielką może, ale jednak. Zdecydowanie więcej fantazji trzeba jednak mieć, aby zaprojektować wnętrze na przykład salonu jubilerskiego albo sklepu rowerowego. To samo dotyczy luksusowych salonów samochodowych, butików odzieżowych czy nawet eko-delikatesów. Na pewnym poziomie jakości sprzedawanych produktów i ich niezwykłości, klienci mają wręcz prawo oczekiwać, że sam wystrój sklepu także będzie nietuzinkowy. Jak się to będzie przejawiało? Cóż, to pytanie musi pozostać otwarte, bo jednej, uniwersalnej odpowiedzi na nie znaleźć nie podobna. Zaprojektować da się (i należy) wnętrze każdego sklepu – przewidywanie drogi, jaką pokona klient, nakłonienie go wystrojem, aby kupił więcej i żeby robił to z radością – to prawdziwy cel projektowania sklepów w najlepszym wydaniu.

Zakładasz sklep i chcesz go ładnie urządzić? Skorzystaj z oferty Lux interiors.

Wiadomo, że zaprojektowanie i urządzenie sklepu jest nie lada wyzwaniem, dlatego też musi się tym zająć, ktoś kto się na tym zna. Ustawienie półek, czy lady nie jest trudnym zadaniem, jednakże funkcjonalność całego lokalu już tak. W sklepie przede wszystkim powinna być przestrzeń, aby klient mógł się po nim swobodnie poruszać, szukając odpowiednich produktów. Projektowanie małych przestrzeni czasem jest znacznie trudniejsze, niż tych dużych. Dzieje się tak, ponieważ mniejsze pomieszczenie po prostu pomieści mniej rzeczy. Jednak w każdym sklepie musi się znaleźć to co potrzebne, dlatego też jak to wszystko zmieścić? Dobre zagospodarowanie przestrzeni w tym przypadku jest kluczem do sukcesu.

Projektując sklep trzeba zwrócić ogromną uwagę na podstawowe zasady funkcjonalności oraz praktyczności. Wiadomo przecież, że jest to miejsce do którego codziennie przychodzą klienci, dlatego też musi być ono do nich przystosowane. Sklepy mogą być naprawdę różne, zaczynając na spożywczych, a kończąc na odzieżowych oraz wiele innych. Każdy z nich mimo tego, że pełni podobną funkcję jest trochę inny. W sklepie odzieżowym niezbędnymi elementami wyposażenia są lada, przymierzalnie, półki na ubrania oraz miejsce do siedzenia. Natomiast w sklepie spożywczym użyjemy takich elementów jak: chłodnie, lady kasowe, półki na żywność i pieczywo oraz wiele innych. Tego jest naprawdę sporo, dlatego też trzeba je odpowiednio umiejscowić.

Projektowanie wnętrz sklepów musi się głównie opierać na normach, które są różne i zależą od rodzaju sklepu. Wiadomo, że jest ich mnóstwo, dlatego też decydując się na jakikolwiek sklep trzeba liczyć się z tym, że musi być odpowiednio wyposażony oraz urządzony, aby spełniał wszystkie swoje funkcje. Warto o tym pamiętać, ponieważ jest to niezwykle ważne. Sklep to miejsce, w którym ciągle się coś dzieje, przychodzą i wychodzą klienci, dlatego też musi być odpowiednio zagospodarowane.

Projektowanie powierzchni handlowych, czyli oferta lux interiors.

Kiedy szukasz firmy, która nowocześnie i funkcjonalnie urządzi Twój nowy sklep lub zmieni obecny, to zapoznaj się z ofertą firmy lux interiors. Jest ona bardzo korzystna i obejmuje wiele czynności związanych z remontami, odnową oraz projektowaniem. Lux interiors działa na rynku od lat, dlatego też posiada ogromne doświadczenie w swojej branży oraz dużą wiedzę. Wie, czym tak naprawdę jest styl oraz umie go pokazać. Wszystkie jej projekty są zgodne z najnowszymi trendami, które przecież są bardzo ładne. Można je zobaczyć na stronie firmowej.

Projektowanie wnętrz sklepu odzieżowego, butików oraz innych powierzchni handlowych, a także komercyjnych nie jest łatwym zadaniem, ponieważ wymaga wiedzy oraz pomysłowości, która w tym zawodzie jest niezwykle ważna. Niestety nie każdy potrafi sobie poradzić ze zrobieniem odpowiedniego projektu, który uwzględnia wszystkie zasady funkcjonalności. Warto o tym pamiętać i się do tego stosować.

Firma lux interiors jest kompleksową firmą, która zajmuje się przede wszystkim projektowaniem i aranżacją sklepów. Robi to z ogromną dokładnością oraz dbałością o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Wszystkie usługi oraz produkty, które oferuję są na najwyższym poziomie i odznaczają się solidnością, a także rzetelnością.

Co składa się na idealnie urządzony sklep?

Wiele osób często się nad tym zastanawia i nie wie, jak naprawdę z tym jest. Wiadomo, że idealny sklep, to taki, który posiada wszystko to, czego potrzebują jego klienci. Odpowiednie wyposażenie sklepu jest niezwykle ważne i przyczynia się do pozyskiwania coraz większej ilości klientów. Jednak nie tylko to się liczy, ponieważ ważna jest również przestrzeń i funkcjonalność. Ludzi lubią przychodzić do miejsc, w których panuje miła atmosfera. Wiadomo, że im większy i ładniejszy sklep, tym więcej ma klientów.

Zaprojektowanie i urządzenie sklepu to naprawdę trudne zadanie i trzeba to zrobić z dokładnością oraz precyzją, które w tym przypadku są niezwykle ważne. Zanim jednak zdecydujesz się na cokolwiek, warto przedtem znaleźć taką firmę, która nam pomoże w tym trudnym zadaniu. Pomoc fachowca w tym przypadku jest niezbędna. A jest nim firma lux interiors, które działa w tej branży już od lat. Wykonała już naprawdę wiele różnorodnych projektów różnych lokali i cieszy się ogromną popularnością. Z biegiem czasu zyskuje coraz większą liczbę klientów, którzy są naprawdę zadowoleni z świadczonych przez nią usług.

Idealny sklep, to taki, w którym wszystko jest na swoim miejscu. Przestrzenność jest w takim miejscu najważniejszą cechą, która powinna być priorytetem. Korzystając z pomocy firmy lux interiors można być pewnym, że nasz sklep będzie wyjątkowy. Wiadomo, że odpowiedni wystrój sklepu przyciąga wielu klientów, ponieważ ludzie lubią przychodzić do ładnych i nowoczesnych miejsc, w których mogą poczuć miłą atmosferę.

Zarówno sklep odzieżowy, jak i butik, czy sklep spożywczy muszą być przede wszystkim urządzone z dobrym pomysłem i warto o tym pamiętać. Wiadomo, że wszystko zaczyna się od dobrego projektu i fachowej ręki. Projektowanie i aranżacja wnętrz, to zadanie dla profesjonalistów, dlatego też warto im to zostawić i zająć się czymś innym. Lux interiors zajmie się dosłownie wszystkim, od samego początku do końca i zrobi to naprawdę rewelacyjnie. Jest to firma, która stawia głównie na jak najwyższą jakość i dba o zadowolenie każdego swojego klienta.