Pokaż więcej
Oryginalność jest w cenie
Dla hotelu lub restauracji wnętrze jest tak samo wyraźną wizytówką, jak oferta, więc nie może być przeciętne. Pomijając już aspekt wizerunkowy, na którym zależy wielu restauracjom i hotelom, odpowiedni wystrój wnętrza może mieć też spory potencjał marketingowy, a sam w sobie bywa także oceniany jako atrakcja, która przyciąga gości. Ponieważ jednak w aranżacjach tego rodzaju wnętrz dekorator zawsze musi uwzględniać obowiązujące normy prawne czy sanitarne, może się wydawać, że pole manewru jest mocno ograniczone – faktycznie, gdyby poruszać się tylko w obrębie standardowych, podstawowych materiałów i akcesoriów wykończeniowych, to niewiele można by było zrobić. Prawda jednak jest, że wiele luksusowych wykończeń spełnia wyższe normy sanitarne niż wykończenia podstawowe, w związku z czym architekci wnętrz mogą pozwolić sobie na więcej, jeśli inwestor zdecyduje się właśnie na luksusowe wykończenie.
Ekskluzywne wnętrza są trwalsze
Hotelowe foyer czy sala restauracyjna są bez dwóch zdań bardzo intensywnie eksploatowane, dlatego tutaj w ogóle należy unikać materiałów z segmentu ekonomicznego. Zużycie bowiem to tylko jeden z problemów, ale poważniejszym jest przyspieszone zabrudzanie powierzchni wykończonych tańszymi materiałami – są one po prostu gorszej jakości, co często objawia się większą podatnością na nasiąkanie i przyjmowanie zabrudzeń organicznych. Projekty luksusowych wnętrz często obejmują nie tylko wykorzystanie lepszych, trwalszych i dłużej pozostających czystymi materiałów, ale także zastosowanie dodatkowych impregnatów lub środków ochronnych, które jeszcze bardziej zwiększają żywotność wszystkich wykończeń.
Prestiż pozwala dyktować ceny
Wnętrze hotelu i restauracji jest uzupełnieniem oferty i musi z nią korespondować. Nikt nie wyobraża sobie luksusowego hotelu wykończonego tradycyjnymi, podstawowymi materiałami. Choć teoretycznie stosowanie najwyższej próby wykończeń nie jest konieczne, wydaje się jedynym logicznym rozwiązaniem. Przemawia za tym zresztą proste rozumowanie – klienci czy goście już po samej ocenie wizualnej obiektu bardzo często podejmują decyzję co do maksymalnej ceny, jaką będą w stanie zaakceptować za daną usługę dlatego gestorzy hoteli i restauracji robią wiele, aby ich obiekty prezentowały się jak najlepiej. Poza tym – w dobrze urządzonym wnętrzu po prostu przyjemniej spędza się czas, więc również dekoracja wnętrza jest jednym z czynników decydujących o tym, czy uda się klienta skłonić do powrotu, czy nie.
Ukryj